Försäljnings- och leveransvillkor

Föreliggande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla erbjudanden och avtal som Vitvarordelar.se, Gårsdalsvej 20, Ravnstrup, 8800 Viborg, Danmark (”Säljaren”), ingår och utför för sina kunder (”Kunden”), såvida inte annat uttryckligen har avtalats skriftligen

Navn:

Vitvarordelar.se
Juridiskt namn: VM Elektro A/S

Kontor adresse:

Gårsdalvej 20, Ravnstrup
DK-8800 Viborg

Support:

E-mail: support@vitvarordelar.se
Tlf.: +45 87 26 23 15

CVR-nr.: DK12828209
VAT-nr.: SE502093564801

Bank:

Vestjysk Bank
Reg.nr.: 8214
Kontonr.: 3050326909

Öppettider på adressen

Måndag - torsdag: 8.30 - 16.00
Fredag: 08.30 - 14.00
Lördag, söndag, helgdagar och Grundlovsdag: Stängt

 

Vitvarordelar.se är i princip öppen dygnet runt. Du kan ändra innehållet i din kundvagn fram till själva beställningstillfället, och du kan kontinuerligt kontrollera innehållet samt priset på varorna.

Kunden kan betala med kort (exempelvis, VISA, VISA-Electron, Mastercard, Mastercard-debet), Klarna, Swish, Apple Pay och Google Pay.

Beloppet dras först när beställningen är packad och skickad från vårt lager.

Om du betalar med ett debetkort på webbplatsen (Visa Debit eller Mastercard) kommer en summa att reserveras på ditt bankkonto när beställningen genomförs, motsvarande det totala priset på din order. Denna reservation gäller i upp till 30 dagar. När din order har packats kommer pengarna att dras från ditt kort, vilket avslutar reservationen.

Om du avbryter din order drar vi omedelbart tillbaka reservationen av orderbeloppet, och pengarna kommer att frigöras på ditt bankkonto inom några dagar.

För att kunna erbjuda Klarnas betalningsmetoder kan vi eventuellt överföra dina personuppgifter i form av kontakt- och orderinformation till Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du är kvalificerad för deras betalningsmetoder och för att skräddarsy dessa betalningsmetoder för dig. Dina överförda personuppgifter behandlas enligt Klarnas egna integritetspolicy.

Vi reserverar oss också för tryckfel avseende rabattkoder, förväntad leveranstid, priser med mera.

Om det finns produktbeskrivningar och användarmanualer för varan, följer dessa med leveransen från Vitvarordelar.se.

Om du önskar ytterligare information eller rådgivning från Reservedele.nu, är detta endast av rådgivande natur.

Vitvarordelar.se försäkrar att varorna uppfyller kraven för CE-märkning

Alla beställningar skickas med PostNord som registrerat paket till ett postkontor/paketombud, privat- eller företagsadress, för Kundens räkning.

Leveranstiden för lagervaror är normalt 3-4 arbetsdagar vid beställning måndag-torsdag före kl. 15:45 och fredag före kl. 13:45.

Leveranstid för icke-lagervaror/beställningsvaror
Vid beställning av beställningsvaror gäller de förväntade leveransdagarna som anges på varan i webbshoppen. Denna leveranstid beräknas utifrån vår allmänna leveranstid från en given leverantör. Om det uppstår extra lång leveranstid kommer du att få omedelbar information.

Om varan inte finns i webbbutiken kommer vi att avgöra vid varje beställning hur lång tid det kommer att ta, och du kommer att få information.

Track and trace-nummer
Du kommer att få ett mail med ett track and trace-nummer när varan skickas från Reservedele.nu till dig. Om det finns varor i din beställning som är på efterfrågan, skickar vi hela din beställning tillsammans, om du inte meddelar oss om delvis leverans av beställningen. Delvis leverans medför inga extra fraktkostnader för dig. Om en vara är slut utan något alternativ eller om det är en extraordinär lång leveranstid kommer du att få omedelbar information.

Vi skickar alla våra beställningar som paket med streckkod så att både du som kund och vi som återförsäljare har möjlighet att spåra paketet. På så sätt kan vi försäkra oss om att paketet ersätts om det skulle skadas eller försvinna under transporten till dig.

Faktura
Du kommer att få en faktura via e-post samma kväll som varan skickas. Den här är ditt kvitto på köpet och bör sparas.

Mottagarländer
Vi skickar till följande länder: Danmark, Färöarna, Grönland, Sverige, Island, Norge, andra EU-länder och övriga utlandet.

Ordrar till Färöarna och Grönland skickas utan moms.

Leveranskostnader
Vid leverans till paketombud, privat- eller företagsadress debiteras leveranskostnader enligt gällande priser, vilket framgår vid köpet när du klickar på "kundvagn".

Hämta varan hos oss
Det är kostnadsfritt att hämta din vara på vårt lager på adressen Gårsdalvej 20, Ravnstrup, 8800 Viborg. Du kan hämta under våra öppettider i butiken - måndag till torsdag kl. 7:30-16:00 - fredag 7:30-14:00.

Risk
Risken för varor köpta hos Vitvarordelar.se övergår till dig som konsument vid leveranstidpunkten."

Om du mot förmodan får ett paket med synliga skador på förpackningen är det viktigt att du vägrar att ta emot det. Paketet skickas automatiskt tillbaka till Vitvarordelar.se och vi skickar omedelbart en ny vara till dig.

Vid dolda transportskador (skador som först upptäcks efter att förpackningen har öppnats) måste detta anmälas så snart som möjligt och inom rimlig tid till Reservedele.nu. När du anmäler en transportskada hjälper det oss alltid mycket om du beskriver omfattningen av skadan och gärna skickar bilder av skadan/skadorna via e-post. Efter att vi har mottagit din anmälan skickar vi omedelbart en ny vara till dig.

Om du har kvitterat för mottagandet av ett paket med synliga skador är inte Vitvarordelar.se ansvarig för ersättning

Vi har inte alla reservdelar på vårt fysiska lager, men vi har tillgång till många hos våra leverantörer. Dessa varor kallas beställningsvaror och beställs endast på kundens begäran.

Leveranstiden för beställningsvaror på webbplatsen anges med en ungefärlig leveranstid. Observera att leveranstiden endast är förväntad och beräknad utifrån vår normala leveranstid från en given leverantör. Alla kan dock uppleva restorder - även våra leverantörer

Tveka inte, vi kan oftast få tag i det!

Vi har ett brett leverantörsnätverk som kan hjälpa oss att skaffa de flesta reservdelar inom kort tid. Du kan alltid skicka en e-post till support@vitvarordelar.se med din förfrågan, inklusive information om märke, modell och till exempel artikelnummer, produktnummer eller service-ID; alternativt skicka en bild av typskylten via e-post till oss, så gör vi vårt bästa för att få den önskade varan till dig.

OBS! Vi förbehåller oss rätten till lagerskillnader, översålda varor och förseningar med mera.

Som konsument har du 365 dagars ångerrätt hos Vitvarordelar.se. Om du är en näringsidkare, räknas det inte som en konsumentaffär, och det finns därför ingen ångerrätt.

Om du returnerar en vara som är skadad, monterad eller använd på ett sätt som väsentligt försämrar dess värde eller som inte kan säljas igenbehandlad, förbehåller vi oss rätten att, efter en individuell bedömning, minska återbetalningen eller helt avstå från denna återbetalning.

Att neka mottagande av paketet eller att inte hämta det i en paketbutik betraktas inte som en giltig användning av ångerrätten, och returkostnader och expeditionsavgift kommer att dras av.

Du måste själv betala de kostnader som är förknippade med att returnera varan, och du ansvarar för varan tills den når tillbaka till vitvarordelar.se. Det innebär att du kan förvänta dig att behöva betala om varan skadas eller försvinner under transporten tillbaka till vitvarordelar.se.

Hela vara beloppet inklusive moms kommer sedan att återbetalas. Vi genomför denna återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga beställningen.

Om du vill returnera en vara, ber vi dig fylla i och bifoga ångerformuläret som du får via e-post tillsammans med din faktura när din vara skickas från vårt lager.

Om du väljer att returnera varan ska det ske till vår adress:

Vitvarordelar.se
c/o VM Elektro A/S
Gårsdalvej 20, Ravnstrup
DK-8800 Viborg

Returnerade varor som skickas utan frakt eller som "paket utan leverans" kommer att nekas mottagande.

När vi har mottagit varan och kontrollerat att returen uppfyller ångerreglerna, kommer vi att återbetala pengarna till dig.

Som utgångspunkt måste varan vara intakt, oanvänd och i originalförpackning vid returnering. Den måste kunna säljas vidare till en annan kund. Du får undersöka varans art och bedöma dess egenskaper. Med andra ord kan du prova varan på samma sätt som i en fysisk butik, men du får inte använda den i praktiken. Det innebär att du inte får montera kablar och liknande. Om varan visar tecken på att ha använts utöver detta eller har blivit skadad, bör du förvänta dig att värdeminskningen är 100%, eftersom vi inte kan sälja varan som ny till en annan kund.
Det är Vitvarordelar.se som bedömer den eventuella värdeminskningen av varan om den är skadad eller visar tecken på att ha använts mer än vad som är tillåtet i en fysisk butik

I grund och botten bör varan vid återlämnande vara i oskadat skick, oanvänd och i originalförpackningen. Den bör kunna säljas vidare till en annan kund. Du får undersöka varan på samma sätt som vid ett vanligt köp i en fysisk butik. Med andra ord kan du prova varan på samma sätt som i en fysisk butik, men du får inte ta den i bruk på riktigt. Det innebär också att du inte får montera eller ansluta kablar och liknande till elektriska och elektroniska komponenter. Om varan visar tecken på att ha använts mer än så eller om den har blivit skadad, förlorar du inte din ångerrätt av den anledningen, men du bör förvänta dig att betala för värdeminskningen. Värdeminskningen är 100% om vi inte kan sälja varan som ny till en annan kund, och du är därför inte berättigad till återbetalning.

Det är Vitvarordelar.se som bedömer den eventuella värdeminskningen av varan om den är skadad eller visar tecken på att ha använts mer än vad som är möjligt vid ett vanligt köp i en fysisk butik.

Du kan förlora hela eller delar av köpbeloppet. Detta sker om varans värde har minskats eftersom:
• du faktiskt har använt varan
• den har blivit skadad medan du hade ansvaret för den
• du har hanterat varan på ett annat sätt än vad som är möjligt vid ett vanligt butiksköp.

 

Klicka här för att ladda ner en pdf med vår dataskyddspolicy.

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev registrerar vi den använda e-postadressen och namnet.
Syftet med nyhetsbrevet är att skicka erbjudanden och kampanjer.

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du samtidigt att vi får skicka e-post när du har lagt en vara eller varor i kundvagnen och sedan lämnat korgen utan att ha köpt något.

Dessa e-postmeddelanden innehåller de produkter du har lagt i varukorgen.

Namn och e-post kommer att behandlas och lagras i samarbete med dataskyddshanterare som följer GDPR-kraven.

Anmälan till nyhetsbrevet kan när som helst och utan förvarning från kunden återkallas.

Skriv bara till oss på support@reservedele.nu

Integritet
Vi använder cookies för hantering av bland annat varukorgen. Det är små textfiler som sparas på din dator. De är inte farliga eller skadliga, men de gör att vi kan känna igen återkommande besökare och förhoppningsvis ge ännu bättre service.

Det vi använder är Google Analytics. Det primära syftet är att samla information om användarnas beteende på webbplatsen så att vi kan förbättra upplevelsen. Läs om deras integritetspolicy här: http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/

Vi försöker bara förbättra köpupplevelsen. Det handlar mest om in- och utgångssidor, geografi, webbläsare, kassaflyt och så vidare. Ett exempel kan vara att det ofta söks efter en viss term som av någon anledning vi inte har valt att använda. En luckpackning kallas ibland också för packning, membran, manschett eller gummiknytte. Statistik gör att vi kan leverera bättre resultat.

Observera: När du handlar på www.reservedele.nu godkänner du att företaget får skicka en granskningsinbjudan baserat på ditt köp. Detta skickas enbart med syftet att förbättra och få feedback om din köpupplevelse.

För att vi ska kunna skicka ut granskningsinbjudningar kommer din e-post och de beställda produkterna att lagras i vårt e-postmarknadsföringsprogram Klaviyo, som är under US-EU Privacy Shield Framework. Reservedele.nu kommer aldrig att skicka marknadsförings-e-post till personer som inte aktivt och separat har anmält sig till nyhetsbrevet. Efter att granskningsinbjudan har skickats kommer din e-post att raderas från vårt e-postmarknadsföringsprogram.
Om du inte vill ta emot en granskningsinbjudan ska du kontakta vår kundtjänst, som kommer att hjälpa dig